BMW serii 7 – gama silnikowa, dane techniczne

Niemieckie limuzyny to symbol luksusu i statusu społecznego. Jest tak niezmiennie od naprawdę wielu lat. Jedna z najbardziej kultowych, które wchodzą w skład wielkiej trójki to BMW serii 7. Obok Audi A8 i Mercedesa klasy S samochód ten to częsty wybór niemieckich polityków, ale i nie tylko. Aktualnie auto to sprzedawane jest w swojej szóstej generacji.

BMW serii 7 – historia modelu

Pierwszy raz BMW zaprezentowało swoją luksusową limuzynę w 1976 roku. Zaprezentowana wtedy seria 7 otrzymała oznaczenie E23 i szybko zdobyła uznanie klientów. Auto zdobyło bowiem drugie miejsce w prestiżowym plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1978. Jedyny samochód jaki pokonał BMW to Porsche 928.

Na następcę limuzyny należało poczekać aż do 1986 roku. Wtedy na rynek wypuszczono BMW serii 7 E32. Auto ponownie pokonało inne samochody osobowe i zdobyło miejsce na podium plebiscytu na Europejski Samochód Roku 1987, przegrywając z takimi autami jak Opel Omega A i Audi 80 B3. Samochód był wyposażony w najnowocześniejsze technologie, po to by zapewnić jak najwyższy poziom luksusu. Na wyposażeniu znalazło się podgrzewanie wszystkich foteli, elektryczne fotele i tylna kanapa, system wspomagający parkowanie, a nawet ogrzewanie postojowe.

bmw seria 7

Następca jest równie kultowy i mowa tu o BMW E38. Tutaj ponownie wszystko działało w ten sam sposób i BMW wszystkie kolejne samochody z serii 7 były najnowocześniejszą możliwą limuzyną. Kolejne generacje wychodziły więc w roku 2001 z oznaczeniem E65, 2008 jako F01 oraz najnowsza jako G11 w roku 2015. Najnowsze BMW serii 7 to auto znacznie lżejsze niż poprzednik dzięki użyciu karbonowych części, które rozpropagowały takie auta osobowe jak BMW i3 oraz i8.

Na wyposażeniu ponownie znajdziemy wszystkie najnowsze technologie w tym sterowanie gestami, bezprzewodowa ładowarka, elektromechaniczne zawieszenie i wiele innych nowinek, które są standardem w nowoczesnych limuzynach takich jak Audi A8, Mercedes klasy S oraz Lexus LS.

BMW serii 7 – dane techniczne

BMW to limuzyna długa na 5098 milimetrów przy rozstawie osi rzędu 3070 milimetrów. Dostępna jest także wersja L, w której długość oraz rozstaw osi wzrasta o dokładnie 140 milimetrów. Szerokość to 1906 mm, a po wzięciu pod uwagę lusterek wynosi ona 2169 milimetrów. Wysokość sięga z kolei 1467 milimetrów. W bagażniku pomieścimy 515 litrów, a auto waży zazwyczaj nieco poniżej dwóch ton.

BMW serii 7 – gama silnikowa

Duża limuzyna to też duże silniki. Podstawowa jednostka napędowa to silnik R6 3.0 oznaczany jako 730d. Generuje on 286 koni mechanicznych i 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik ten dostępny jest też z napędem xDrive, czyli po prostu z napędem na cztery koła. Mocniejszy diesel w gamie to również jednostka R6 3.0, lecz generuje ona 340 KM i 700 Nm. Na benzynę napędzane są również przede wszystkim silniki R6. Podstawa to BMW 740i i ma on silnik R6 3.0 o mocy 333 KM i momencie obrotowym rzędu 450 Nm. Najmocniejsza benzyna jest w BMW 750i. Znajdziemy tam jednostkę 4.4 V8 o mocy 530 koni mechanicznych, a moment obrotowy to 750 Nm.

5/5 - (7 votes)